آیت الله سید مجتبی موسوی لاری

مردی که از آلمان و چین و بنین و پرو گرفته تا جزیره موریس ارادتمند داشت.

آیت الله سید مجتبی موسوی لاری

مردی که از آلمان و چین و بنین و پرو گرفته تا جزیره موریس ارادتمند داشت.

آیت الله سید مجتبی موسوی لاری

«آیت‌ الله سید ‌مجتبی موسوی ‌لاری» اندیشمند بزرگ اسلامی در سال 1314 شمسی در شهر لار و در آغوش خاندان علم و دیانت وجهاد به دنیا آمد. وی فرزند «آیت‌الله سیدعلی اصغر موسوی» و نوه «آیت‌الله ‌العظمی سید عبدالحسین موسوی نجفی لاری» رهبر قیام بزرگ جنوب علیه استعمار انگلستان بود.
سرانجام ایشان پس از گذراندن یک دوره طولانی بیماری بامداد روز شنبه 19 اسفندماه 1391 در سن 77 سالگی در مولد خود ـ لار ـ به دیدار حق شتافت.




چهلم

دراین مراسم که حضرات آیات نوری همدانی ، شبیری زنجانی ، امینی، حسینی بوشهری، مصباح یزدی ، گرامی ، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و استاندار شیراز حضور داشتند، یاد و خاطره آن عالم بزرگوار گرامی داشته شد.
آیت الله محی الدین حایری شیرازی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم دراین مراسم با اشاره به ویژگی های علمی و اخلاقی مرحوم موسوی لاری ،آن عالم ربانی را نمونه بارزی از ایمان و تقوی نسبت به اسلام و مکتب تشیع برشمرد، و افزود: مهمترین ویژگی آن مرحوم داشتن اخلاص در انجام کارها بود که بواسطه آن تلاش های فراوانی را در جهت گسترش معارف اسلامی و مکتب ناب اهل بیت(ع) از خود نشان داد.
امام جمعه سابق شیراز خدمت به جامعه اسلامی و کوشش در راستای ارتقا و تعالی آن را مهمترین هدف آیت الله موسوی لاری عنوان کرد، و افزود: آنچه که بیش از همه فعالیت های آن مرحوم را ارزشمند می نمایاند تلاش او برای رساندن جامعه به سر حد کمال و معرفت است.
این مراسم از سوی دفتر مقام معظم رهبری در قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه های علمیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جامعة المصطفی العالمیة، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و بیت آن مرحوم ترتیب یافته بود.
آیت الله سید مجتبی موسوی لاری اندیشمند بزرگ شیعه روز شنبه 19 اسفندماه 1391 در 77 سالگی دارفانی را وداع گفت و پیکر مطهرش در شهرستان لار تشییع و به خاک سپرده شد.
بررسی مشکلات اخلاقی و روانی، اسلام و سیمای تمدن غرب، رسالت اخلاق در تکامل انسان، خداشناسی، مبانی اعتقادات در اسلام، نگرشی کوتاه بر عملکرد 22 ساله، نیاز آدمیان به پیامبر و امام و حقایق پنهان در آیات قرآن از جمله آثار منتشر شده از سوی این اندیشمند به شمار می رود.


برای مشاهده سایر عکسها به ادامه مطلب مراجعه کنید.





موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۸
سید علی رکنی

نظرات (۱)

۱۸ فروردين ۹۳ ، ۱۵:۱۹ مداحان و هیئت های شیراز
خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش
خداوندا نگه دار از زوالش
سلام کاکو
احسنت بسیار جالب بود
اگه دوست داشتید تبادل لینک کنیم
www.madahan-shiraz.blog.ir


پاسخ:
خیلی ممنون از لطف و نظر شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی