آیت الله سید مجتبی موسوی لاری

مردی که از آلمان و چین و بنین و پرو گرفته تا جزیره موریس ارادتمند داشت.

آیت الله سید مجتبی موسوی لاری

مردی که از آلمان و چین و بنین و پرو گرفته تا جزیره موریس ارادتمند داشت.

آیت الله سید مجتبی موسوی لاری

«آیت‌ الله سید ‌مجتبی موسوی ‌لاری» اندیشمند بزرگ اسلامی در سال 1314 شمسی در شهر لار و در آغوش خاندان علم و دیانت وجهاد به دنیا آمد. وی فرزند «آیت‌الله سیدعلی اصغر موسوی» و نوه «آیت‌الله ‌العظمی سید عبدالحسین موسوی نجفی لاری» رهبر قیام بزرگ جنوب علیه استعمار انگلستان بود.
سرانجام ایشان پس از گذراندن یک دوره طولانی بیماری بامداد روز شنبه 19 اسفندماه 1391 در سن 77 سالگی در مولد خود ـ لار ـ به دیدار حق شتافت.

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است



یکی از پرفوسورهایی که توسط سید مجتبی موسوی لاری به مذهب تشییع گروید ، پرفوسور حامد الگار می باشد .

حامد الگار که برای اساتید دانشگاه های آمریکا شخصی کاملاً آشناست، توسط کتاب های ایشان به تشیع روی آورد و چند سال پیش نیز که به ایران آمد خدمت ایشان شرف یاب شد و در یکی از سخنرانی هایش در دانشگاه تربیت مدرس تهران اذعان و اعتراف کرد که با نوشته های آقای موسوی لاری مذهب شیعه را پذیرفته است.

الگار در یکی از سخنرانی هایش در دانشگاه تربیت مدرس تهران اذعان و اعتراف کرد که با نوشته های آقای موسوی لاری مذهب شیعه را پذیرفته است.

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه با ابراز تاسف از ناشناخته ماندن آیت‌الله موسوی لاری برای عموم مردم و حتی حوزه های علمیه، اظهار کرد: " آیت‌الله موسوی لاری حق بزرگی هم به گردن حوزه های علمیه و هم به گردن رسانه های تبلیغاتی ما دارد؛ رسانه هایی که به جای در بوق و کرنا کردن نام بعضی از هنرپیشگان روزگار ما و کوبیدن بر طبل چنین تبلیغاتی، امروز باید از خجالت و شرم آب شوند که چرا چهره خورشید گونه ای مانند مرحوم آیت‌الله موسوی لاری را در پس پرده ها نگه داشتند و امروز در برابر این وظیفه سنگین مطمئناً همه ما خجالت زده ایم."

ایشان با ابراز تاسف از این که این جان آتشین و این چهره درخشان امروز دیگر در بین ما نیست، تاکید کرد: " وظیفه ما امروز بیش از زمان حیات ایشان معرفی این شخصیت و نشان دادن زحماتی است که هیچ سر سوزنی از امکانات دولتی و سیاسی بهره نبرد، اما هزارها برابر بیش از مدعیان توانست برای تبلیغ و ترویج این دین مبین بکوشد و همان خلوص صفای ایشان به انضمام هوشمندی و زیرکی به ضمیمه دنیاشناسی و جامعیت علمی ایشان، از این شخصیت چهره ای ساخت که امروز مردم حقیقت جوی دنیا کاملاً او را می شناسند و از محصولات زحمات ایشان بهره مند شده اند."

این وبلاگ با بررسی ابعاد شخصیتی این عالم بی ادعای لاری ، تا کنون سعی نموده است شخصیت والای این عالم وارسته را به مردم نشان دهد.


برای مطالعه مطالب بیشتر و مشاهده کلیپ نگاهی بر زندگی حامد الگار به ادامه مطلب مراجعه کنید.


۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۲۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۳۱
سید علی رکنی



{ برای مشاهده بخش اول تصاویر اینجا را کلیک کنید }


 

  

   


برای مشاهده سایر تصاویر به ادامه مطلب مراجعه کنید.


۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۰۸
سید علی رکنی