آیت الله سید مجتبی موسوی لاری

مردی که از آلمان و چین و بنین و پرو گرفته تا جزیره موریس ارادتمند داشت.

آیت الله سید مجتبی موسوی لاری

مردی که از آلمان و چین و بنین و پرو گرفته تا جزیره موریس ارادتمند داشت.

آیت الله سید مجتبی موسوی لاری

«آیت‌ الله سید ‌مجتبی موسوی ‌لاری» اندیشمند بزرگ اسلامی در سال 1314 شمسی در شهر لار و در آغوش خاندان علم و دیانت وجهاد به دنیا آمد. وی فرزند «آیت‌الله سیدعلی اصغر موسوی» و نوه «آیت‌الله ‌العظمی سید عبدالحسین موسوی نجفی لاری» رهبر قیام بزرگ جنوب علیه استعمار انگلستان بود.
سرانجام ایشان پس از گذراندن یک دوره طولانی بیماری بامداد روز شنبه 19 اسفندماه 1391 در سن 77 سالگی در مولد خود ـ لار ـ به دیدار حق شتافت.

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است


سفیر بین المللی حوزه را بهتر بشناسیم
خبرگزاری حوزه/در سفری که ایشان در سال 42 به آلمان داشتند، تشنگی انسان‌ها نسبت به شناخت خداوند و اسلام را در خارج مرزهای ایران دید و بی هیچ تظاهر و ادعا، یک تنه و بدون تکیه به این و آن، عمر و توان خود را صرف این مجاهدت بزرگ کرد.

        

آیت الله سید مجتبی موسوی لاری(ره) را شاید بیش از آن که در داخل کشور شناخته شده باشد، در ورای مرزهای ایران اسلامی و در گوشه و کنار 5 قاره جهان، چهره شناخته شده تری باشند تا آنجا که مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود این گونه به تجلیل از سفیر بین المللی حوز پرداختند.

«خدمات این عالِم فرزانه و بزرگوار و ارزشمند به گسترش معارف اسلامی و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام در سراسر جهان، در چند دهه‌ی اخیر حقاً کم نظیر است و هزاران انسان منصف و مشتاق، با هدایت نوشته‌های وی که با چیرگی علمی و تبیین منطقی نوشته و در پنج قاره منتشر می‌شد، به سر چشمه‌ی حقیقت دست یافته و اسلام را شناخته و بدان ایمان آورده‌اند. این عالم پارسا بی هیچ تظاهر و ادعا، یک تنه و بدون تکیه به این و آن، عمر و توان خود را مصروف این مجاهدت بزرگ کرد و پرداختن به وظیفه و کسب رضای الهی را وجهه‌ی همت ساخت».

مرحوم آیت‌الله موسوی لاری، زندگی خود را در راه نشر آموزه‌های اسلام ناب سپری کرد و بر حسب نیاز، عرصه بین‌الملل را انتخاب کرد و با راه‌اندازی «مرکز نشر معارف اسلامی در جهان» و ارتباطی دو طرفه با مخاطبان در گوشه و کنار جهان کام تشنگان معرفت و حقیقت را سیراب کرد.

برای آشنایی بیشتر با ابعاد شخصیتی و خدمات ماندگار این عالم بین المللی، خبرگزاری حوزه گفتگویی را با حجت‌الاسلام والمسلمین سید عمادالدین موسوی لاری،‌ مدیر مرکز نشر معارف اسلامی در جهان و فرزند آیت الله موسوی لاری(ره) انجام داده که ماحصل آن در پی می آید.


 

۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۳ ، ۱۲:۳۵
سید علی رکنی