آیت الله سید مجتبی موسوی لاری

مردی که از آلمان و چین و بنین و پرو گرفته تا جزیره موریس ارادتمند داشت.

آیت الله سید مجتبی موسوی لاری

مردی که از آلمان و چین و بنین و پرو گرفته تا جزیره موریس ارادتمند داشت.

آیت الله سید مجتبی موسوی لاری

«آیت‌ الله سید ‌مجتبی موسوی ‌لاری» اندیشمند بزرگ اسلامی در سال 1314 شمسی در شهر لار و در آغوش خاندان علم و دیانت وجهاد به دنیا آمد. وی فرزند «آیت‌الله سیدعلی اصغر موسوی» و نوه «آیت‌الله ‌العظمی سید عبدالحسین موسوی نجفی لاری» رهبر قیام بزرگ جنوب علیه استعمار انگلستان بود.
سرانجام ایشان پس از گذراندن یک دوره طولانی بیماری بامداد روز شنبه 19 اسفندماه 1391 در سن 77 سالگی در مولد خود ـ لار ـ به دیدار حق شتافت.

پیام تسلیت آقای دکتر علی لاریجانی

شنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۱۶ ب.ظ


متن پیام به شرح زیر است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم

 رحلت عالم ربانی حضرت‌ آیت‌الله "سیدمجتبی موسوی‌لاری" نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه لارستان که از چهره‌های برجسته روحانیت استان فارس و حوزه علمیه قم بودند، موجب تأسف و تأثر گردید.

 حضرت آیت‌الله سیدمجتبی موسوی‌لاری که پرورش یافته در یک خاندان روحانی و عالم‌پرور بودند، در سراسر عمر خویش به نشر معارف و علوم اسلامی اهتمام فراوان داشتند. این مرد الهی با جسمی نحیف اما روحی بزرگ و ایمانی قوی به تنهایی قیام کرده و با زحمات فراوان به تألیف و نشر کتبی که برآمده از مکتب اهل بیت(ع) بود، همت گماشت.

 ایشان تا روزهای واپسین عمر شریف خود دغدغه نشر این آثاری که موجب هدایت جمع کثیری از حقیقت جویان عالم شده بود در سر داشت.

 کتاب‌های "مشکلات اخلاقی و روانی" که به ۱۰ زبان ترجمه شده، "اسلام و سیاست تمدن غرب" که در مقایسه جامع و مستدل برتری تمدن جامع اسلام بر تمدن غرب می‌باشد، "رسالت اخلاق در تکامل انسان" و "مبانی اعتقادات در اسلام" از آثار معروف آن عالم بزرگ می‌باشد.

 مرحوم حضرت آقای سیدمجتبی موسوی‌لاری همچنین با هدف گسترش تعالیم اسلامی و مفاهیم قرآنی در سال‌های پیش از انقلاب در قم دفتری بنام دفتر گسترش فرهنگ اسلامی خارج از کشور تأسیس کردند که بعدها بنام مرکز نشریات معارف اسلامی در جهان تغییر یافت که اقدامات مؤثر در انتشار و ترویج علوم دینی و قرآنی بدنبال داشت.

 اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت این ضایعه به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌الاعظم، روحانیت، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و مردم شریف لارستان و همچنین بیت معزز آن روحانی جلیل‌القدر، برای روح بلند ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۰۹
سید علی رکنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی