آیت الله سید مجتبی موسوی لاری

مردی که از آلمان و چین و بنین و پرو گرفته تا جزیره موریس ارادتمند داشت.

آیت الله سید مجتبی موسوی لاری

مردی که از آلمان و چین و بنین و پرو گرفته تا جزیره موریس ارادتمند داشت.

آیت الله سید مجتبی موسوی لاری

«آیت‌ الله سید ‌مجتبی موسوی ‌لاری» اندیشمند بزرگ اسلامی در سال 1314 شمسی در شهر لار و در آغوش خاندان علم و دیانت وجهاد به دنیا آمد. وی فرزند «آیت‌الله سیدعلی اصغر موسوی» و نوه «آیت‌الله ‌العظمی سید عبدالحسین موسوی نجفی لاری» رهبر قیام بزرگ جنوب علیه استعمار انگلستان بود.
سرانجام ایشان پس از گذراندن یک دوره طولانی بیماری بامداد روز شنبه 19 اسفندماه 1391 در سن 77 سالگی در مولد خود ـ لار ـ به دیدار حق شتافت.


آقاى «پابلومورا» از مکزیک


من بسیار سپاسگزارم که شما این آثار اسلامى را در اختیار من گذاشتید و مرا یارى کردید تا از اسلام مسائل بسیارى را بیاموزم. من اینک اسلام را پذیرفته ام و از دین جدیدم چیزهایى زیادى فرا گرفته ام به درگاه خداوند سپاس مى گویم که راه راست را به من نشان داد و مرا از گمراهى و تاریکى نجات بخشید.


 

آقاى « کانا مصطفى » از ساحل عاج


به اطلاع شمامى رسانم که ازاین کتابهایى که شما براى من فرستادید، دیگر برادران مایلند خودشان با نامه از شما درخواست نمایند اما به علت فقر ، پول تمبر پستى را ندارند تا مکاتبه کنند و به همین منوال است وضع بعضى از مردم مسیحى که جویاى حقیقت هستند.

یکى از دوستان... بوسیله کتابهاى شما یک مسیحى را که ایمانش به دینش قوى بود و حتى مى خواست دوستم را مسیحى کند ، بوسیله کتابهاى شما موفق شد آن مسیحى را مسلمان کند. کتابهاى شما به من اجازه داد که از مسیحیانى که تمام وقت خودشان را با من در بحث تروریست و کتاب «آیات شیطانى» مى گذراندند، به سوى حقایق اسلام جلب نمایم.


 

آقاى «عبداالناصر عثمان» از بنین


کتابهاى اسلامى شما در اینجا تأثیر فراوانى بر مردم گذارده و جاذبه بسیارى داشته است بخصوص براى دانشگاهیان و دانشجویان و حتى مقامات بزرگ دولتى. باید بگویم که شما معروفترین شخصیت اسلامى در غرب آفریقا هستید. اینک تقاضا دارم که تعداد قابل توجهى از کتب فرانسه و عربى براى ما ارسال فرمائید که بسیار مورد درخواست است. حتى وزرا و شخصیت هاى بزرگ اجتماعى از من مطالبه کتب اسلامى دارند که امیدوارم ما را در این زمینه یارى کنید.


 

آقاى «سعیدى آنالا» از آمریکا


من در حال حاضر مدیریت یک گروه از تازه مسلمانان سرخپوست آمریکا را به عهده گرفته ام. انجمنى نیز تشکیل داده ام و کلاسهاى اعتقادى و اخلاقى براى آنان دائر کرده‌ام، تا هر چه بیشتر تازه مسلمانان را با معارف و حقایق اسلامى و احکام الهى آشنا سازم. کوشش و سعى من بر این است که جوانان بیشترى به حقایق نورانى قرآن کریم جذب شوند.



آقاى «جمز موتاى» کشیش مسیحى از کنیا


من مدتها است که به عنوان یک کشیش مسیحى خدمات شایسته اى را در راه ترویج مسیحیت در بسیارى از کلیساهاى اسقفى در کشورم یعنى کنیا انجام داده اماما پس از تحقیقاتى که نسبت به ادیان الهى نمودم و... اینک از جنابعالى درخواست مى کنم یک نسخه از کتاب «اخلاق و جوانان» خودتان که به زبان سواحلى ترجمه شده و نیز تعداد دیگرى از کتب اسلامى و قرآن مجید را برایم بفرستید تا با مطالعه و پى گیرى مسائل اسلامى، حقیقت را دریابم و با تمایلاتى که نسبت به اسلام پیدا کرده ام، به آنچه عقیده مرا استوار سازد و به اطمینان و آرامش بخشد، برسم.


برای مشاهده سایر نامه ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.


آقاى «ویلى ایکس براون» از آمریکا


همچون گذشته از کتابهاى ارسالى از مرکز نشر معارف اسلامى در جهان که شما ارسال مى دارید، براى اصلاح مجرمین و ساختن انسانهاى سالم و درستکار استفاده و بهره بردارى شایسته اى به عمل مى آید.

مدتى است که از آشنایى من با شما و ارتباط مکاتبه اى با مرکز نشر معارف اسلامى در جهان مى گذرد و بالاخره این ارتباط نتیجه خود را نمایان ساخت.تأثیر شگرفى که قلم و نوشته هاى ارزشمند شما بر من گذاشت و تحول عظیم فکرى که در من ایجاد کرد، به مسلمان شدنم منجر گردید.


 

آقاى «جمال الدین بخارى» از غرب آفریقا


این است که یکى از این کتب را براى استفاده به محل کارم بردم. در جمع همکارانم شخصى بود که به شدت نسبت به دین و مذهب بدبین بود و با معارف معنوى و الهى عناد مىورزید ، همین فرد کتاب را از من گرفت و براى مطالعه به منزل برد. نام کتاب «پیامبر و پیامش» بود که رسالت نهایى رسول اکرم (ص) را اثبات مى کرد.

دو روز از این جریان گذشتکه همان شخص به سراغم آمد و با صراحت کامل به من اعلام کرد که اسلام را پذیرفته و مسلمان شده است! الله اکبر ...


 

آقاى «کوافى محمد» از غنا


من یک جوان هیجده ساله ام که در یکى از خانواده هاى مسیحى متولد شدم و در دامن پدر و مادرى مسیحى رشد کردم. ...هنگامى که پدر و مادرم از پذیرفتن آئین جدید من(اسلام) آگاه شدند، بشدت عکس العمل نشان دادندو سرانجام مرا از خود راندند و طرد کردند و از منزل اخراجم نمودند و من یکه و تنها و بى پناه رها شدم و در شرایطى سخت و دردناک قرار گرفتم بطورى که هم اینک براى ادامه تحصیلاتم نه پولى در اختیار دارم، و نه لباسى و نه منزل و مأوایى. یک شب در منزل استاد مى خوابم، و بسیارى از شبهاى دیگر را در کنار دوستانم در منزل آنها بسر مى برم و زندگى را به این طریق مى گذرانم.

در این ایام علاقه فراوانى به فراگیرى قرآن کریم پیدا کردم. براى تهیه یک جلد قرآن کریم به هر درى زدم و به هر کس مراجعه کردم، متأسفانه کسى پولى در اختیار قرار نداد. مأیوس و ناامید گشتم دوستى آدرس شما را در اختیار من قرار داد تا از طریق مکاتبه با شما بتوانم صاحب یک نسخه کلام الله مجید شوم و به خواسته خود برسم. 


 

آقاى «سیمیک» از انگلستان


مطالعه این کتب، روح مرا متحول ساخت و دگرگونى عجبى در من به وجود آورد به گونه اى که با دقت در مسائل و مباحث مطرح شده در این کتب نیروى ایمان راستین به خداى تعالى و توکل بر ذات او در من زنده گشت، و آرامش عمیق روحى سراسر وجودم را فرا گرفت.


 

خانم «سماپولو» رئیس مؤسسه زنان مسلمان از استرالیا


به آگاهى شما مى رسانم که کتب اسلامى شما در استرالیا هواخواه زیادى پیدا کرده و توجه گروه بسیارى از مردم را به خود جلب کرده است. و به همین سبب کتب ارسالى شما در همان روزهاى اول که به مؤسسه ما رسید، با درخواست مداوم متقاضیان نسخه هاى آن تمام شد و دیگر چیزى باقى نمانده است. لذا استدعا دارد نسخه هاى بیشترى از کتب انگلیسى و عربى را براى علاقمندان به مطالعات اسلامى ارسال فرمائید.


 

آقاى «دکتر فیلیپ وولى» مسیحى و استاد دانشگاه آلمان


از ارسال یک نسخه کتاب «رسالة الحقوق» ترجمه شده به زبان انگلیسى ، سخنان امام سجاد(ع) که برایم فرستاده بودید، بسیار متشکرم و مراتب امتنان خود را اعلام مى دارم. ترجمه کتاب بسیار عالى و در سطح بالا است من موفق شدم بخشى از سخنان امام (ع) را مطالعه کنم که مضامین آن براى من بسیار جذاب و جالب توجه بود.

اگر هر کسى موارد اصلى و عمده کتاب و دستورات امام سجاد(ع) را در دستور کار خود قرار دهد، و در زندگى روزمره خویش پیاده کند، حتماً ما دنیاى بهترى خواهیم داشت.


 

«ویرجینیا باشین» از انگلستان


با اینکه من یک فرد مسیحى هستم، اما کتاب شما در زمینه مسائل مربوط به خاتمیت پیامبر اسلام را با دقت مطالعه کردم آن را بسیار جالب توجه، آموزنده و قانع کننده یافتم. این کتاب با منطق خود افکار و دیدگاههاى خوانندگان را نسبت به اسلام روشن مى سازد. من بسیار علاقمندم از مسائل و اصول فکرى اسلام اطلاعات بیشتر و وسیعى ترى به دست آورم. لذا استدعا دارم دیگر آثار و کتب اسلامى خود را لطف نموده و براى من ارسال فرمائید.


 

آقاى «آرتورسوسا» از کلمبیا


من در سرزمینى زندگى مى کنم که کسى به فکر دیگرى نیست و هر انسانى در لاک خود فرو رفته و تنها به فکر خویش است. به خاطر لطفى که نسبت به من مبذول داشتید و کتب اسلامى را در اختیارم گذاردید ، سپاسگزارم و براى تمام عمرم شما را فراموش نخواهم کرد.

کتابهاى شما براى من و خانواده ام به منزله گنج گرانبهایى بود که به وسیله آنها مسائل و حقایق بسیارى را آموختم، در حالى که تا پیش از آن جاهل و ناآگاه بودیم. در حال حاضر به دستورات و فرامین الهى ارج مى گذاریم و خود را موظف مى دانیم که طبق آن فرامین در زندگى عمل کنیم.من به خاطر لطفى که در حق من کردید ، اکنون مردم ایران را بیشتر دوست مى دارم و امیدوارم روابط ما در آینده هم تداوم یابد.


 

آقاى «ارست کلیر» مسیحى از آمریکا


کتابى تحت عنوان «اخلاق و جوانان» نوشته شما از سوى یکى از دوستان در اختیار من قرار گرفت و به مطالعه آن پرداختم. ...من از جنابعالى درخواست مى کنم یک نسخه از این کتاب را براى فرزندم که نوجوانى است ، ارسال فرمائید تا آنرا بخواند و ارزشها را درک کند و به فضائل اخلاقى پاى بند شود؛ زیرا من مایل نیستم فرزندم گرفتار بحران و انحطاط اخلاقى و روانى شود که جامعه امروز ما در آمریکا بدان دچار شده است.


 

خانم «آمپروسیفونتس» از کلمبیا


تقاضاى من این است که یک نسخه قرآن کریم با ترجمه اسپانیولى برایم ارسال فرمائید زیرا تاکنون قرآن رامطالعه نکرده ام فقط کمتر از یک روز قرآن یکى از دوستانم در اختیارم بود که آنرا از من پس گرفت و در کتابخانه شهر ما هم قرآن مقدّس وجود ندارد.


 

آقاى «دکتر فرید حیدر» از تاتارستان


اولین محموله ارسالى جنابعالى که شامل 15 نسخه قرآن کریم و 75 نسخه کتب اسلامى شما ترجمه شده به زبان روسى بود، دریافت کردم. وصول این کتابها مژده بزرگى براى مسلمانان منطقه ما بود زیرا این منطقه با اندیشه هاى بلند اسلامى بیگانه است و از فرهنگ معنوى و ارزشهاى متعالى خالى است.

در این دیار سازمانهاى تبشیر مسیحى و یهودى بسیار فعالند و براى نسل آینده و فرزندان ما خطر جدّى وجود دارد، لذا تلاش همه جانبه و فراگیر همه ما را مى طلبد.


 

آقاى «امیر دعوه» مدیر جمعیت اسلامى کشور بلیز


به اطلاعتان مى رسانیم که تعداد 12 نسخه قرآن اسپانیولى و تعداد 100 نسخه از کتب انگلیسى و فرانسه که از سوى مرکز نشر معارف اسلامى شما ارسال شده بود، دریافت گردید؛ از لطف و عنایتى که در مورد ما با ارسال کتابهاى ارزشمند اسلامى مبذول فرموده اید، صمیمانه سپاسگزاریم ، با این حال در نامه ایکه قبلاً به حضورتان فرستادیم، تعداد کتب درخواستى بیش از اینها بوده است، زیرا براى رساندن پیام اسلام به مردم کشورمان و آشنا ساختن جامعه به حقایق نورانى اسلام، کتب زیادى لازم داریم.


 

آقاى «سید مختار» از سیرالیون


مباحث عمیق و مندرجات کتاب «اساس دکترین اسلام» مرا سخت تحت تأثیر قرار داد، و فکر و روحم را مجذوب خود ساخت. مطالعه این کتاب نفیس به طورى مرا به هیجان آورد که آنرا با خود به محیط کارم بردم و به تمام همکارانم دادم که تعداد آنها بالغ بر 300 نفر بودند، و بالاخره آنان را نیز از این اثر ارزشمند آگاه ساختم.

به لحاظ نیازى که هم اینک به این کتاب داریم ، لطفاً تعداد 250 نسخه از همین کتاب به زبان انگلیسى و 50 نسخه به زبان فرانسه و 100 نسخه به زبان عربى براى ما ارسال فرمائید!

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۷
سید علی رکنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی